پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3686
-
الف
+

جشنواره بین‌المللی شعر فجر در کاشان آغاز شد

افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در کاشان برگزار شد.

افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در کاشان با حضور شاعران برجسته کشوری و بین‌المللی و سایر مسئولان برگزار شد.

به گزارش آی‌فیلم، مصطفی جوادی شب گذشته در مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در کاشان اظهار داشت: هنگامی که بحث شعرمعاصر بعد از انقلاب اسلامی مطرح می شود از شاعران کاشانی از جمله مشفق کاشانی، صدیقه کاشانی و اقبال لاهوتی یاد می شود و کاشان یکی از معدود شهرهایی است که شرایط را به گونه فراهم آورده که شاعران ایرانی و افغانی در انجمنی ادبی گردهم آمده و به خواندن و نقد شعر می‌پردازند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان ضمن اشاره به برگزاری این جشنواره در سال قبل افزود: کاشان ظرفیت‌های فرهنگی بالقوه‌ای دارد به گونه‌ای که برای سومین سال نامزد پایتخت کتاب ایران است و همچنین یکی از 5 شهر دوستدار کتاب در ایران است.

جوادی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره در مشهد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در یازدهمین جشنواره شعر فجر علاوه بر بررسی تمامی کتب منتشر شده سال گذشته در حوزه شعر، اشعار شاعران کشور افغانستان نیز مورد بررسی قرار گرفته و دبیری جشنواره شعر فجر امسال به عهده یکی از شاعران بنام کشور افغانستان، محمد کاظم کاظمی است  و امید است در سال‌های آتی وسعت این شمول گسترش یابد.

محمدعلی بهمنی نیز در این مراسم اظهار داشت: امروزه با توجه به گسترش ارتباطات شاعران با کل جهان در ارتباط هستند و به همین دلیل شاعر باید جهانی صحبت کند و جوانان امروزی که با نگاهی نا باور به آنها برخورد می شود ارتباط بیشتری با جهان حاضر داشته و آگاهی بیشتری در ارتباط با شعر جهان دارند.

این شاعر برجسته کشوری با اشاره به منثور بودن اولین شعر در جهان افزود: هنر در قالب نمی‌گنجد و شعر هنری جهانی است و آموزش این هنر دانش آموزان و دانشجویان در قالب اوزان کهن امری اشتباه است و باید جوانان این عرصه را به سمت نیاز جهان در حال حاضر راهنمایی کرد.

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر